wtorek, 25 marca 2014

Vaffeldagen! Czyli Międzynarodowy Dzień Gofrów

25 marca obchodzone jest święto gofrów :) Wcześniej o jego istnieniu nie wiedziałam. W Norwegi nie da się ominąć tego wydarzenia, ponieważ wszędzie o nim głośno. Dzisiaj rano w radiu odbył się konkurs na temat wiedzy o gofrach, po norwesku vafler :)


Najpopularniejsze są te w kształcie serc <3 Dla mnie osobiście smakują o wiele lepiej niż te prostokątne :), dziwne...
Czytając norweską gazetę VG natrafiłam na fajny przepis na zdrowszą wersję gofrów.

Gofry z płatkami owsianymi (dla 5 osób)
  • 300 ml płatków owsianych,
  • 200 ml mąki orkiszowej,
  • 4 łyżki cukru,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 2 łyżeczki kardamonu,
  • 2 jajka,
  • 5 łyżek oleju słonecznikowego,
  • 2 łyżki sezamu,
  • 500 ml mleka,
  • 1 duża marchewka
Wszystkie suche składniki wymieszać w misce, dodać startą marchewkę. Dolać mleko i dokładnie wymieszać. Wymieszaj jajka z olejem i dodaj do ciasta. Odstaw na 15-30 min aby wszystko spęczniało.
Smacznego! 
Oryginalny przepis - klik

Ja uwielbiam gofry! Szczególnie z norweskim brązowym serem (otrzymywanym z serwatki mleka koziego). Niebo w gębie :D




Źródło: Pinterest

Ok, lecę robić moje gofry!
Pozdrawiam
Magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...