poniedziałek, 17 listopada 2014

DIY! Świąteczne świeczniki

Hei!

Wracam do Was po przerwie, i wcale nie spowodowanej jesiennym dołkiem, o nie! W ostatnim tygodniu odwiedziły mnie dwie kobitki, mama z moją siostrą, więc same wiecie co tu się działo. Szaleństwo na mieście, niekończące się łażenie po sklepach, poszukiwanie inspiracji na świąteczne dekoracje mieszkań, a nawet wycieczka do Szwecji i przy okazji wypad do najprawdziwszej szwedzkiej Ikei (pst, niczym się nie różni od tej polskiej czy norweskiej). A wieczorami lekcje szydełkowania. I to nie ja byłam uczniem! Przy okazji uświadomiłam sobie, że muszę popracować nad cierpliwością i wyrozumiałością dla innych. Oj biedne będą moje dzieci...

Tak jak sam tytuł postu mówi, mam dla Was mały projekt "zrób to sam" na świąteczne świeczniki za 5 groszy. I zgadnijcie z czego będą zrobione? Tak. Znowu ze słoików. Trochę wieje monotonią. Ale przecież słoiki to fajny surowiec do wykorzystania na milion sposobów. A dalszych pomysłów mi nie brak. Chyba z tymi słoikami będę musiała przystopować, żeby Was nie zanudzić.


Świeczniki diy


Ok, do dzieła. Do wykonania świeczników potrzebujemy:

  • słoiczki (oczywiście);
  • kartka papieru;
  • taśma klejąca dwustronna;
  • ołówek;
  • nożyczki;
  • śnieg w sprayu;
  • wstążka lub sznurek.

Świeczniki diy

  1. Na kartce papieru rysujemy kształt , taki jaki będziemy chciały mieć na świeczniku (u mnie kółko).
  2. Odwracamy kartkę na drugą stronę i przyklejamy taśmę dwustronną w tym samym miejscu, w którym mamy narysowany kształt. W ten sposób nie zakryjemy ołówka i będziemy mogły bez problemów je wyciąć.
  3. Wycinamy, odklejamy taśmę i przyklejamy do słoika.
  4. Spryskujemy cały słoik śniegiem i pozostawiamy na kilka godzin do całkowitego wyschnięcia (najlepiej na 24 godziny).
  5. Odklejamy taśmę i ozdabiamy wstążką lub sznurkiem.
Ta dam! I świąteczne świeczniki są gotowe. Będą pięknie się prezentowały na parapecie, gdy za oknem śnieg lub na stole jako stroik. Gwiazdki i choinki możecie zastąpić cyframi od 1 do 4 i w ten sposób świecznik adwentowy macie jak znalazł :). 


świeczniki diy

świeczniki diy


świeczniki diy


świeczniki diy

I co myślicie o takich ozdobach? Spodobały się Wam? Mnie zawsze wszystko "ręcznie wykonane" cieszy.

świeczniki diy


Sądzę, że tym małym kursikiem uda mi się Was zachęcić do zrobienia samemu własnoręcznych świątecznych ozdób. A czy Wy planujecie na te święta wykonać bożonarodzeniowe ozdoby? Lub może jakieś podarunki dla najbliższych? Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów.
Gdybyście potrzebowały większej ilości inspiracji to zapraszam do Skrzydlatej chatki. AJ zorganizowała konkurs Creativie Christmas 2014, w którym razem z tym kursem biorę udział :)





19 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba pomysł na świeczniki! :) Efekt końcowy - cudowny! Dziękuję za tą piękną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny, prosty pomysł, a efekt niezwykły! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego takie małe projekty są fajne i bardzo je lubię :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie pomysły. Proste i szybkie w wykonaniu, a zarazem bardzo eleganckie!

    OdpowiedzUsuń
  4. oo jak pięknie cudowny pomysł ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo mi się podobają te małe słoiczkowe lampiony :))) pomysł godny zapamiętania i wykonania :)*********

    buziaki :)***

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne.Może takie świeczniki zrobię ..ale u mnie były chyba całe białe :) a pochwal się Rogacza skąd masz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D. Jelonka kupiłam w zeszłym roku tutaj w Norwegi, chyba w Nille :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Świetne lampiony! Życzę powodzenia w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne! Dzięki Tobie mój pierwszy właśnie schnie przy rurze w łazience :D Mam pytanie, skąd wziąć taki sznurek? W jakimś konkretnym sklepie go kupowałaś?

    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie, postaniwiłaś zrobić swoje świeczniki :). Nawet nie wiesz jak się cieszę, że znalazłaś u mnie małą inspirację :)
      Co do pytania, ten sznurek kupiłam tutaj w Norwegi w Søstrene Grene, ale podobny dostałam w TGR, więc w polskim sklepie też powinnaś go dostać. Możesz też poszukać w papierniczych, pasmanteriach, a może mają taki w Empiku?
      Również pozdrawiam

      Usuń
  9. Słoikowe pomysły są niesamowite, ja zrobiłam lampiony na adwentowe świeczki, podoba mi się pomysł ze sztucznym śniegiem, wyszło tak zimowo - puchato :) jest mój głos :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje lampiony również są śliczne! Dziękuję za wsparcie w konkursie :)

      Usuń
  10. A ja mam problem bo świeczniki wyszły piękne Ale po zapaleniu świeczki śnieg się rozpuscil ��

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...