poniedziałek, 14 lipca 2014

Pavlova - Tort bezowy z truskawkami

Dzisiaj kulinarnie i bardzo słodko.

Pyszna i efektowna Pavlova. Przygotowana na urodziny mojego Lubego. Mój debiut ;) z małą pomocą niezastąpionej mamy (która wszystkie przepisy ma w głowie, kiedy ja kilkukrotnie muszę upewniać się, że na pewno postępuję zgodnie z podaną instrukcją). Krucha beza połączona ze śmietaną kremówką i letnimi truskawkami smakuje obłędnie! Musicie ją koniecznie wypróbować!

Biała beza, tort bezowy z truskawkami

Składniki:
  • 6 białek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej (lub skrobi kukurydzianej)
  • 2 łyżeczki octu (lub soku z cytryny)
  • 330 ml śmietanki kremówki
  • truskawy (lub inne świeże owoce)

Sposób przygotowania:

Białka ubijamy na sztywną pianę (odwrócić do góry nogami, jak nie wylatuje to jest gotowa :)). Następnie, cały czas mieszając, dodajemy cukier, pomału, łyżka po łyżce! Jak wrzucimy cały za jednym razem to nam nie wyjdzie. Na koniec dodajemy skrobię i ocet i ponownie mieszamy.

Na arkuszu papieru do pieczenia rysujemy kolo. Ja wykorzystałam moją okrągłą blaszkę, którą odrysowałam. Wykładamy na nie naszą pianę. Wstawiamy do nastawionego na 180 stopni piekarnika, który to, po 5 minutach skręcamy do 150 stopni i pieczemy przez 1,5 godziny.

Po upieczeniu uchylamy drzwi piekarnika i tak pozostawiamy do ostygnięcia. Na ostudzoną bezę nakładamy ubitą śmietanę i ulubione owoce.

Będzie pysznie!



P.S. Niestety zamieszczam tylko jedno zdjęcie, ponieważ ciacho tak szybko zniknęło, że nie zdążyłam cyknąć więcej ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...