piątek, 6 lutego 2015

Wish List February oraz moje norweskie perypetie

Hei Dziewczyny!

Po krótkiej przerwie (o której przeczytacie pod koniec tego posta) zapraszam Was na moją subiektywną lutową Wish Listę :) Jestem bardzo ciekawa czy któryś z moich wymarzonych typów również zaprząta Wam głowy :)


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9



Moim ostatnim odkryciem jest norweska marka Mille Moi, która swoją ceramiką mnie urzekła. Tutaj zaprezentowałam filiżankę pochodzącą właśnie od tego producenta. W tym miesiącu raczej jej sobie nie odmówię :). Jeśli chcecie zobaczyć więcej, kliknijcie w link numer 6. Moją uwagę zwróciły także garnki Kastrull  z Ikea. Bardzo podoba mi się ich design oraz kolor! Dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych: beżowej i zielonej. Myślę, że przy następnym wypadzie do tego sklepu, jeden z nich wyląduje w koszyku :). Również zachwyciłam się wazą Kähler. Podoba mi się w wersji czarnej lub złotej. I wydaje mi się, że byłoby mi się ciężko zdecydować. Na szczęście ten dylemat może poczekać.







Na koniec chciałam się podzielić z Wami moją ostatnią "przygodą". W zeszłym tygodniu niefortunnie zraniłam się w rękę i uszkodziłam sobie nerw palca wskazującego (moje szczęście). Na początku myślałam, że wszystko samo się zagoi, ale niestety jak palca nie czułam , tak nie czułam. Poszłam do lekarza rodzinnego, ten mnie wysłał do szpitala, a tam skierowali mnie do kolejnego, oddalonego o 45km! Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Wczoraj miałam operację (pod narkozą!), palec wróci do normy za 6 do 12 miesięcy. Nie piszę tego żeby się nad sobą użalać! Chciałam Wam opowiedzieć jak pozytywnie zostałam zaskoczona norweską służbą zdrowia. Każdy lekarz czy pielęgniarka był dla mnie miły i serdeczny, każdy najpierw się przedstawiał, podawał rękę, pytał jak się miewam. Nie czułam na sobie pytających wzroków "co ty od nas chcesz?", nikt nie bagatelizował problemu. Na prawdę czułam się bezpiecznie, że jestem w dobrych rękach. Nie wiem jak to od środka wygląda w Pl, bo nigdy nie miałam okazji wylądować w szpitalu (na szczęście), ale wiele słyszałam, czy to od znajomych czy z tv. Nie są to raczej pozytywne opinie. Chciałabym, aby w Polsce opieka wyglądała tak jak tutaj, a ludzie byli dla siebie milsi i nie traktowali pacjenta jak intruza.

Tyle ode mnie. Mam nadzieję, że nie uraziłam moją opinią żadnej z czytelniczek. Wiadome jest, że to co negatywne najczęściej wychodzi na powierzchnię i zakrywa to co pozytywne, a i najdłużej zapada w pamięci.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i miłego weekendu :)

11 komentarzy:

  1. Piekne propozycje, ten wazonik już od dawna jest na mojej liscie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Lista piękna. Pod urokiem filiżanki jestem :),a heksagonalne półki jeszcze przede mną - muszę spróbować je zrobić w dwóch wersjach - drewniane i metalowe, nie dają mi spokoju :))))
    W sprawie służby zdrowia wolę się nie wypowiadać, szkoda gadać - powiem tak.
    Miłego dnia :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo jestem bardzo ciekawa półeczek w Twoim wykonaniu!

      Usuń
  3. To ja już piszę moje typy z Twoich typów: waga, dzbanek, domek i garnek! Cudne są! Nie ukrywam - chciałabym mieć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lista wpadająca w oko, ja na razie muszę się uspokoić z tymi zakupami, ale bywa ciężko;) Współczuję wypadku z palcem, jednak nie ma tego złego ..... teraz masz chociaż porównanie jak to jest w Norwegi z tą służbą zdrowia.... Tak jedynie podsumowują jakby u nas były takie zarobki jak w Norwegii to i ludzie by byli inni choć to nikogo nie tłumaczy. Niezależnie od sytuacji taka osoba powinna służyć pomocom i być miłym dla innych:) Sama miałam mały epizod pracując w służbie zdrowia i wiem, że to zależy od człowieka... choć i pacjent potrafi być straszny uwierz mi... nie będę się rozpisywać;) Buziaki i trzymaj się cieplutko zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Wszystko zależy od człowieka. Wydaje mi się jednak, że usprawiedliwienia nie można wyszukiwać w pieniądzu. Ach, temat rzeka, a zdań tyle ile ludzi ;)
      Dziękuję Tobie bardzo :D

      Usuń
  5. Z listy właściwie wszystko mi się podoba, :)
    Cieszę się, że z Twoim palcem wszystko ok.
    Ja mogę się trochę wypowiedzieć o niem. służbie zdrowia - niestety z własnych, rodzinnych doświadczeń. Osobiście nie mogę powiedzieć nic złego. I nie mam tutaj na myśli wizyty u lekarza domowego z katarkiem, a poważne sprawy. Ale ludzie bywają różni, bardziej i mniej empatyczni. Szybkiego gojenia życzę i cieplutko pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko! Również mocno pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. cuuudowne rzeczy, ja bym najbardziej chciała tę drewniana skrzyneczkę stylizowaną na vintage:)

    ps. zdrówka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...